Przeanalizowaliście rynek, znacie mocne i słabe strony konkurencji, zwizualizowaliście sobie wstępny wygląd etykiety i jesteście gotowi przystąpić do projektowania? Jeśli tak, to przyszła pora wcielić w życie waszą fanaberię.
Na początek zwymiaruj opakowanie, na które masz zamiar zaprojektować etykietę.
Nie można podawać wątpliwości tego, że etykieta powinna być odpowiednio dopasowana do podłoża, na którym ma ona widnieć. Ma to szczególne znaczenie estetyczne, użytkowe i również marketingowe, ponieważ klient, widząc źle dobraną etykietę, może uznać nasz produkt za niechlujny, tandetny, czego chcemy z pewnością uniknąć.
Teraz możesz przystąpić do określenia kształtu i wymiarów etykiety.
W pierwszej kolejności warto będzie przemyśleć jaką formę przyjmie wasza etykieta czy chcecie, aby miała kształt prostokąta, koła lub czegoś niestandardowego. Następnie trzeba dopasować ją do produktu, biorąc pod uwagę wszystkie nierówności, zwężenia, zgrubienia, tak aby etykieta stała się jej naturalną częścią.
Ostatnia prosta w drodze po wymarzoną etykietę.
Zostało już tylko dobranie odpowiednich materiałów, klejów, uszlachetnień w zależności od tego, na jakim opakowaniu znajdzie się twoja etykieta, oraz gdzie produkt będzie eksponowany. Gdy już to wszystko uzgodnimy, pora na przetestowanie naszego dzieła w celu sprawdzenia jak prezentuje się „na żywo”. Gdy wszystko wyjdzie tak, jak sobie to wymarzyliśmy, to pora przejść do sedna.
Przyszedł czas na sprzedaż produktu. Powodzenia!